Termijnen NETEXCARE

14 april 2016

Middels dit nieuwsbericht willen wij alle NETEX-leden er nogmaals duidelijk aan herinneren dat de termijn voor het aanvragen van een informatieve beoordeling bij NETEXCARE drie weken bedraagt. Deze termijn start op het moment van afgifte va het artikel aan de consument. Na het verstrijken van die termijn vervalt op grond van de NETEX-Leveringsvoorwaarden het recht om een klacht voor te leggen bij NETEXCARE, tenzij er sprake is van een verschoonbare termijnoverschrijding.

Indien u een informatieve beoordeling wil aanvragen, controleer dan van tevoren of u nog binnen de termijn van drie weken valt. Is dat niet het geval, motiveer dan waarom er volgens u sprake is van een verschoonbare termijnoverschrijding. NETEXCARE zal uw aanvraag dan beoordelen.

Voor het aanvragen van een formele beoordeling geldt eveneens een termijn van drie weken. Deze begint te lopen na toezending van de informatieve beoordeling. Ook hier geldt weer dat na het verstrijken van de termijn het recht vervalt om een formele beoordeling aan te vragen, tenzij u kunt onderbouwen waarom er in uw geval sprake is van een verschoonbare termijnoverschrijding.

Meer nieuwsberichten

Actueel Uitgelichte afbeelding voorNederlandse Arbeidsinspectie vervangt Inspectie SZW
27 januari 2022
Nederlandse Arbeidsinspectie vervangt Inspectie SZW
Verder lezen
Nieuws leden Uitgelichte afbeelding voorNETEX Update (99) Coronavirus
29 september 2021
NETEX Update (99) Coronavirus
Verder lezen
Actueel Uitgelichte afbeelding voorNETEX organiseert vier inspiratiesessies in 2022
17 december 2021
NETEX organiseert vier inspiratiesessies in 2022
Verder lezen