Compensatieregeling bij storingen

14 december 2016

Uitgelichte afbeelding voorCompensatieregeling bij storingen

Met in de Staatscourant (nr. 56649) gepubliceerde wetswijziging krijgen zowel consumenten als bedrijven met ingang van 1 juli 2017 een financiële compensatie voor storingen van telefonie (vast en mobiel), televisie en internet. Met in de Staatscourant (nr. 56649) gepubliceerde wetswijziging krijgen zowel consumenten als bedrijven met ingang van 1 juli 2017 een financiële compensatie voor storingen van telefonie (vast en mobiel), televisie en internet. Storingen hebben grote gevolgen voor de economie. Daarom gaat een minimale compensatie gelden in geval van storingen die langer dan 12 uur duren. Een storing tussen 12 en 24 uur geeft recht op compensatie van ten minste één dertigste deel van de maandelijkse abonnementskosten en een storing tussen 24 en 48 uur op twee dertigste deel enzovoort. Providers mogen ook een andere vorm van compensatie aanbieden. Wel moet de klant hiermee uitdrukkelijk instemmen.

Meer nieuwsberichten

Nieuws leden Uitgelichte afbeelding voorKijk hier het videoverslag van de sessie Nieuwe Energiebesparingsplicht
1 september 2023
Kijk hier het videoverslag van de sessie Nieuwe Energiebesparingsplicht
Verder lezen
Nieuws leden Uitgelichte afbeelding voorNETEX Update Corona (112)
21 februari 2022
NETEX Update Corona (112)
Verder lezen
Nieuws leden Uitgelichte afbeelding voorNieuwe TCT Praktijkdag Textielwarenkennis: 7 maart in Ophemert
9 februari 2017
Nieuwe TCT Praktijkdag Textielwarenkennis: 7 maart in Ophemert
Verder lezen