Compensatieregeling bij storingen

14 december 2016

Uitgelichte afbeelding voor Compensatieregeling bij storingen

Met in de Staatscourant (nr. 56649) gepubliceerde wetswijziging krijgen zowel consumenten als bedrijven met ingang van 1 juli 2017 een financiële compensatie voor storingen van telefonie (vast en mobiel), televisie en internet. Met in de Staatscourant (nr. 56649) gepubliceerde wetswijziging krijgen zowel consumenten als bedrijven met ingang van 1 juli 2017 een financiële compensatie voor storingen van telefonie (vast en mobiel), televisie en internet. Storingen hebben grote gevolgen voor de economie. Daarom gaat een minimale compensatie gelden in geval van storingen die langer dan 12 uur duren. Een storing tussen 12 en 24 uur geeft recht op compensatie van ten minste één dertigste deel van de maandelijkse abonnementskosten en een storing tussen 24 en 48 uur op twee dertigste deel enzovoort. Providers mogen ook een andere vorm van compensatie aanbieden. Wel moet de klant hiermee uitdrukkelijk instemmen.

Meer nieuwsberichten

Actueel Uitgelichte afbeelding voor NETEX NIEUWSBRIEF 22 juni 2022
23 juni 2022
NETEX NIEUWSBRIEF 22 juni 2022
Verder lezen
30 september 2022
HOSTA 2022 rapport: Hotelmarkt herstelt snel, maar nieuwe crisis dreigt
Verder lezen
8 december 2022
Duurzaamheid: Mewa zet in op groene logistiek
Verder lezen