Balenciaga start met tweedehands programma

14 oktober 2022

Het van oorsprong Spaanse luxe kledingmerk Balenciaga heeft onlangs een eigen programma voor de verkoop van tweedehands Balenciaga-kleding en accessoires geïntroduceerd. Daarvoor werkt het label samen met technologiebedrijf Reflaunt dat gespecialiseerd is in het faciliteren van  infrastructuur voor dergelijke programma’s.

Het systeem werkt als volgt:  tweedehands Balenciaga-producten worden thuis opgehaald of ingeleverd bij deelnemende Balenciaga-winkels. Daar worden ze gecontroleerd en getaxeerd. Daarna worden ze gefotografeerd en online gepubliceerd.

Steeds meer luxemerken gaan inmiddels over tot de verkoop van hun producten als tweedehands producten. Ondanks de twijfels in eerste instantie of er geen concurrentie zou ontstaan voor de verkoop van nieuwe producten, of dat re-sale het merkimago zou schaden. Echter, de roep om  tweedehands kleding maakt een sterke groei door en blijkbaar vinden veel grote merken nu de tijd gekomen zich op deze markt te begeven. Met dit soort initiatieven hoopt men tevens op duurzaamheid te scoren bij het grote publiek. Ook Balenciaga beschrijft het resale-programma als een ‘circulair’ initiatief.

Nu deze ontwikkeling  zich doorzet, zal dit zonder twijfel een positief effect hebben op de textielverzorgingssector. De verkoop van tweedehandskleding valt of staat tenslotte met adequate en professionele reiniging! 

Meer nieuwsberichten

Nieuws leden Uitgelichte afbeelding voorNETEX Update Corona | 75
9 maart 2021
NETEX Update Corona | 75
Verder lezen
Actueel
16 maart 2017
CERCLEAN®: eerste internationale certificaten uitgereikt tijdens Laundry Experience Event!
Verder lezen
CAO Updates Uitgelichte afbeelding voorCAO TV Update (26 februari 2021)
26 februari 2021
CAO TV Update (26 februari 2021)
Verder lezen