Bijzonder geval NETEXCARE

29 juli 2016

De Netexcare geschillenregeling is in het leven geroepen om consumenten en stomerijen te ondersteunen bij het oplossen van klachten en geschillen.Onlangs heeft NETEXCARE in de formele beoordeling van de NETEXCARE Klachtenprocedure een bijzonder geval behandeld. Het betrof schade aan gordijnen die was ontstaan doordat aanwezige loodblokjes in de gordijnen tijdens de mechanische beweging van de reiniging deze gordijnen hebben beschadigd. De stomerij in kwestie had deze loodblokjes voorafgaand aan de reiniging niet verwijderd en geen voorbehoud gemaakt jegens de consument. Dit leidde ertoe dat de stomerij aansprakelijk was voor de schade.

Mocht u te maken krijgen met een vergelijkbaar geval? Bespreek in dat geval de risico’s van reiniging van de consument. Indien het mogelijk en/of wenselijk is, verwijder dan de accessoires die tijdens de reiniging schade kunnen toebrengen aan het artikel. Is verwijdering niet mogelijk, maak dan een voorbehoud en reinig slechts met toestemming van de consument.

Meer nieuwsberichten

Nieuws leden Uitgelichte afbeelding voorNETEX Update Corona | 63
1 december 2020
NETEX Update Corona | 63
Verder lezen